Futópad kenése, szilikonozása, olajozása – Sokszor kapunk olyan kérdést, hogy hogyan kell kenni, szilikonozni a futópadokat. Sajnos sok esetben nem mondják el az üzletekben a kereskedők ezt az alapvető karbantartási feladatot, pedig az egyik legfontosabb feladat lenne. Az alábbi cikkünkben bemutatjuk egy videóval, mely a gyári (általában futópadokhoz kapott) szilikon olajjal való kenést mutatja be. Ezt egy rövid szöveges írással is bemutatjuk, majd a szilikon spray-s megoldást is leírjuk. Reméljük hasznos lesz az Önök számára.
Futópad kenése, szilikonozása, olajozása
Futópadunknak a lehető legfontosabb karbantartási feladata a szalagok szilikonozása, kenése a megfelelő csúszás biztosítása érdekében. Lehetőleg mindig figyeljünk erre a karbantartási munkára, főleg, ha a futógépünk nem jelzi ezt felénk, hogy „itt az idő”. Amennyiben elmulasztanánk a futópadunk szilikonozását, kenését, úgy igen súlyos problémákkal kerülhetünk szembe, viszonylag rövid időn belül (persze, használattól függően)
Ha a szilikonozást nem végezzük el, az alábbi problémák jelentkezhetnek:
- Hullámos (hosszanti irányban) lesz a futószalag – cserélni kell
- Elkophat a futólapon található teflon réteg, ezáltal tapad és melegszik a szalag – futólap csere
- Leéghet a motor, vagy bekapcsolhat a biztonsági vezérlés – szervizt kell hívni, motor felújjítás…
- Tönkre mehet a vezérlés – panel csere vagy javítás jobb esetben
- …
A fenti néhány példa, kellőképen alátámasztja, hogy milyen fontos is a szalag kenése. – Ne mulasszuk el, kb 5 perc munka, ami a futópadjának akár éveket jelenthet!!!
A fenti videóban bemutattuk, hogy a gyári olajjal, hogyan lehet bekenni a szalag alját. Ezt az alábbiak szerint tegyük:
Hogyan kenjük be futópadunk szalagját szilikon olajjal?
- Fogjunk egy ronygot, a szilikont és a gyári kék nyelű „T” fejű imbusz csavarhúzót
- Kapcsoljuk ki a futópadot
- Lazítsuk ki a hátsó görgő feszítő csavarjait – óramutató járásával ellenkező irányba
- Hajtsuk fel a szalagot és vigyük fel elosztva cikk-cakkban az olajat mindkét oldalon
- Feszítsük visza a görgő feszítő csavarjait – óramutató járásával megeggyező irányba – a szalag beállítását egy másik cikkünkban tekinthetik meg
- Kapcsoljuk be a padot
- Majd töröljük a kijelzőről a LUBE BELT feliratot, amennyiben ezt kiírja a konzolunk – ezt az alábbi linken található módon teheti meg: LUBE BELT – amennyiben ezt kiírja a kijelző, egyes modellek esetében más üzenetet is írhat!
- Majd indítsuk el a futópadot
- Alacsony fokozaton 3-4km/h sétáljunk a padon pár percig, hogy elkenjük az olajat
- Majd töröljük le a szalag szélén lévő felesleges olajat
Szilikon olajat, az alábbi linken tud vásárolni:
Hogyan kenjük be futópadunk szalagját szilikon spray-el?
Szilikon spray-t az alábbi linken tud vásárolni: Szilikon Spray
- Kapcsoljuk ki a futópadot
- A szilikon spray csövét dugjuk be a szalag alá, majd sprayzünk be (kb 3-4mp-ig nyomjuk a szilikont, így elegendő kenőanyag jut be a szalag alá). kb 10-15cm-ént ismételjük ezt meg. Mindkét oldalon végezzük el a sprayzést.
- Kapcsoljuk be a padot
- Majd töröljük a kijelzőről a LUBE BELT feliratot, amennyiben ezt kiírja a konzolunk – ezt az alábbi linken található módon teheti meg: LUBE BELT – amennyiben ezt kiírja a kijelző, egyes modellek esetében más üzenetet is írhat!
- Majd indítsuk el a futópadot
- Alacsony fokozaton 3-4km/h sétáljunk a padon pár percig, hogy elkenjük az olajat
- Majd töröljük le a szalag szélén lévő felesleges olajat
Milyen időközönként kell kenni a futószalag alját futópadoknál?
A szalagok kenését mindig használatnak megfelelő időközönként, de legalább havonta kenjük, akkor is, ha azt nem használnánk! Amennyiben a futópadot hetente többször használjuk, úgy akár heti, vagy két heti rendszerességgel is kell kenni. Nem jó, ha sok olaj van a szalag és a futólap között, és az sem jó, ha túl kevés! A fent leírtaknak megfelelő pl spray esetén 3-4mp / nyomás / befújási pont elegendő lehet. Nagyon fontos, hogy ne mulasszuk el ezeket a műveleteket!
Miért kell a futópad szalagját kenni, ha nem használjuk?
Erre nagyon egyszerű a válasz, a szalag is öregszik sajnos, mint mi magunk is. A szalag anyaga gumi és szövet (filc), így a szilikont bejuttatva megelőzhetjük, hogy szalgunk elörgedejen, és szétrepedezzen a felülete.
Reméljük cikkünk hasznos volt az Ön számára!
Amennyiben további segítségre van szüksége, kérjük keresse ügyfélszolgálatunkat, vagy látogasson el gyártói, esetleg szervizes honlapjainkra.
Tisztelt Vitalforcce,
Lenne egy olyan kérdésem, hogy az összes futópadot(én vásásroltam egy runforce2 típusút) szükséges olajozni?
Használtam vásároltam a gépet, és nem találok hozzá semmilyen karbantartási útmutatót.
Köszönöm előre is válaszukat.
Üdvözlettel,
Tisztelt Hölgyem,
Köszönjük levelét!
Többnyire az összes futópadot szükséges olajozni! Vannak modellek melyek automata olajzó rendszerrel ellátottak, illetve egyes edzőtermi modellek, melyek karbantartásmentes futófelülettel rendelkeznek, de az otthoni modelleket általában szilikonozni szükséges! Weboldalunkon az infó a gépekről / futópad karbantartása menüpont alatt megtalálhatja a futópad kenése videónkat és írásunkat. Ez alapján Ön is eltudja végezni a kenést. Amennyiben nem boldogulna, természetesen segítünk, keresse ügyfélszolgálkatunkat, akik segíteni fognak! Üdvözlettel: Vital Force
Tisztelt Cim!
Segitseguket kernem egy Oto Antelope futopaddal kapcsolatban.
Karacsony elott mukodott, felreallitottuk es most ismet hasznalna a csalad, de e04 hibakoddal nem indul el.
Tisztelt Szabó úr,
köszönjük kérdését!
Emailben fogunk válaszolni Önnek ezzel a kérdéssel kapcsolatban.
Üdvözlettel: Vital Force csapat